lördag 11 februari 2012

att avreagera sej...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

ibland kan man - somehow or other - ha ett behov att avreagera sej - jag har nyss - vid uppvaknandet - medelst 'pen & paper' avreagerat mej - kanske att jag nu efter detta lilla 'inlägg' återger det jag snabbt slängt ner på papper vid uppvaknandet - kanske - även om det jag skrev kanske var lite väl spontant och oöverlagt - men det är ju själva signumet för mig på den här bloggen att jag tar mig friheten att vara spontan - andra får tro vad dom vill om mig - om det nu öht finns 'några andra' som bryr sig - dvs kollar på min blogg öht - de få i min nära släkt - totalt 3 stycken uppskattningsvis som vet att jag har en blogg och att just den - min blogg - är mitt stora intresse i livet - har helt enkelt inte tid eller ork eller tillräckligt med intresse för att kolla på min blogg - jo min syster har väl någon gång ibland kollat lite grann - men hon har så mycket annat viktigare att göra - vilket jag har full förståelse för - men min ende i livet varande son är iaf den person som har sett till att jag har en fungerande dator med internet och det är han som har ordnat så jag fick en blogg - honom har jag att tacka för mycket - och jag är innerligt tacksam att han är sån som han är - vilket väl egentligen inte är min förtjänst - endast de tre första åren av hans liv levde och bodde jag tillsammans med honom - att han har blivit den han är som männischa är inte min förtjänst - det är fadern och faderns frus förtjänst - själv var jag inte ens en 'fru' - nu är jag iaf en bloggerska och en som tar till vara möjligheterna med you tube till max - det är förresten oxå min i livet varande son som jag har att tacka för you tube kontot som jag har - jag har mycklet att vara tacksam för - men att min förstfödde son nu sen drygt 5 år ligger i en gammal grav och ruttnar - det är jag inte speciellt tacksam för - that's one way of putting it - 'putting' är det rätt stavat - I do not know - det är inte så noga här på min alldeles egna blogg - här är det jag som bestämmer - f ö så påtalade min son häromdan per telefon att jag stavat både lidköping och göteborg med liten begynnelsebokstav - så ska det väl inte vara!? - nej svarade jag _ men på min egen blogg skriver jag konsekvent alla ord med små bokstäver - och vad andra eventuellt tycker om det - det bryr jag mig inte om...

Marianne Johansson sa...

'mycket' i st f 'mycklet'...

Marianne Johansson sa...

min enda syster - som var den enda som emellanåt - av rent intresse - kollade lite på min blogg - finns alas! - ej mer - since march 29 last year - alive.