lördag 11 februari 2012

Autumn. Vangelis

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

schönhet - schönheit - nästan kärlek - nästan poesi - nästan filosofi - nästan andlighet - nästan glädje - nästan sorj - allt detta...(ps: 'sorj' = 'sorg'...)

Marianne Johansson sa...

jag skulle ha kunnat skriva 'sårrj'- jag gjorde det inte då - men jag kan ju göra det nu - det jäller att försöka få fram det man vill få fram - en del bokstäver är liksom för hårda - då får man begagna sig av bokstäver som känns med adekvata - lämåpade för det man vill få uttryckt - jag väljer alltså för själva uttryckets skull - för det jag vill få fram - stavningen 'sårrj'... det kanske oxå är lite för futtigt på ngt sätt - ord kan inte alltid beskriva det man innerst inne stjchänner iblanmd...

Marianne Johansson sa...

'lämpade' i st f 'lämåpade'...

Marianne Johansson sa...

'iblannd' i st f 'iblanmd' - jag vet den korrekta stavningen: 'ibland' - jag vet oxå att det på svenska heter 'skönhet' - jag vet oxå att ordet 'gäller' på riktig svenska stavas just 'gäller' - och alltså ej 'jäller' - egentligen skulle jag väl inte behöva förklara sånt här - jo för mitt eget 'anseendes' skull kanske - ifall någon mer än jag själv läser det jag skriver - om någon som inte känner mig - förutom de två eller tre närmaste släktingarna som känner till min blogg och antagligen känner till att jag vet hur svenska ord stavas - om någon - förutom dessa två eller tre mig närstående - någon gång till äventyrs skulle läsa ngt i min blogg och bli förskräckt över min 'obildning' - så försöker jag nu sort of 'rättfärdiga' mig själv - idiotiskt dumt egentligen ..... jag säger som noam chomsky sade i ett speciellt sammanhang - dock ej i detta sammanhang: "who cares?!"

Marianne Johansson sa...

nu är ej herbst - nu är faktiskt våren på väg...

Marianne Johansson sa...

'mer adekvata' i st f 'med adekvata'...