fredag 10 februari 2012

Bloodlines That Rule the World (Part 1)

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

'Överhet' - det finns visst något som heter 'överhet' - 'överheten' - och så finns det visst något som heter 'undersåtar' - undersåtar är såna som ej har speciellt mycket - om än ngt öht - att säga till om
- det är alltså olika för olika mänskliga varelser - 'human beings' - en del 'står' liksom - befinner sig liksom - 'över' andra - är det 'jämlikt'? - vilken dum fråga!

Marianne Johansson sa...

en del har alltså ett 'mervärde' medan andra 'stackare' har ett 'mindrevärde'...'superiority' finns det ngt som heter - det finns oxå ngt som heter 'inferiority' - t o m ngt som heter 'inferiority complex' tror jag det finns ngt som heter - 'mindervärdeskomplex'...

Marianne Johansson sa...

skall någon männischa öht behöva känna sig ha ett 'inferiority complex' - varför? - ja jag för min personliga del vet hur det kan kännas att ha ett sådant komplex - en känsla av att vara 'inferior' - t ex bara genom det faktumet att jag ej är någon 'Ph D' - ej heller har någon 'fil kand'-examen kan få mig att känna mig 'inferior' - men borde det vara så? - jag för min personliga del tycker att det inte borde vara så - men det har ju den fördelen - att jag är i avsaknad av akademisk examen - att av en sån som mej behöver man ju inte förvänta sig ngt - vilket man däremot kan ha anledning att göra vad gäller såna som har en 'Ph D' eller en 'fil kand' examen...- han som har förkortningen 'RPM' - han med efternamnet martinsson - han som bl a skriver på - är delaktig i - tankesmedjan 'Timbro' - han har alltså vad jag tror mig ha läst mig till en 'Ph D' examen... - därför har man anledning att förvänta sig 'etwas' av honom - eller?