tisdag 17 juli 2012

BBC announcing the death of Her majesty Queen Elizabeth the Queen Mother

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

varför just detta här och nu? - jo jag kollade lite på bloggen 'nurse rached eller syster dyster' och häromdan hade hon ett inlägg som handlade om wallis - och den videoinspelning hon hade på sin blogg i anslutning till wallis fick mig att via you tube hitta en massa olika video clips ur den brittiska kungliga - eller kanske snarare 'drottningliga' världen - bl a detta... - ...alla dör! - alla måste dö! - en del dör först efter 100 levnadsår - en del andra dör betydligt tidigare - efter mycket färre levnadsår - det är lite olika för olika...

Marianne Johansson sa...

hur länge hade hon - the queen mother - chans att leva? jo: 101 år plus 7 månader plus 26 dagar - hon föddes den 4 augusti år 1900 och hon passed away on march 30 of the year 2002...

Marianne Johansson sa...

hon föddes alltså ungefär mitt emellan min far och min mor - min far föddes år 1897 (den 28 februari) och min mor föddes år 1903 (den 22 september) - deras levnadslängd blev 75 respektive 71 år...