måndag 2 juli 2012

Never Eat Alone - Relationships Are Core to Your Success

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

typiskt amerikanskt! - jag vill ej tänka i termer of 'success' and 'business' - men iaf kan jag ju anslutningsvis nämna att jag alldeles själv har kommit på ett uttryck - nämligen detta: 'relatio sine qua non' - kärnfullt - som brukligt är när latinet används - jag fick det associationsvis detta uttryck från 'eine conditio sine qua non' som jag läst någonstans... alltså tyska - 'eine' - och begreppet 'conditio sine qua non' - kanske en juridisk term - vad vet jag - men kärnfullt är uttrycket - det tycker iaf jag... 'cogito - ergo sum' är även det ett kärnfullt uttryck... att säga mycket med få ord - det är en konst...

Marianne Johansson sa...

"wir sind alle gleichwertige wesen - und das universum besteht aus unseren gegenseitigen beziehungen" - 'beziehungen' etwa gleichbedeutend mit 'relationships'... om det - in reality - vore så att alla var 'gleichwertig' - alltså av lika värde - ja skulle det vara lättare då i livet eller skulle det då eventuellt vara svårare - är t ex en brottsling - en grovt kriminell - av samma värde som en som är hederlig i alla tänkvärda aspekter... man kan fråga sig ett och annat - man kan t ex fråga sig om brottsliga - kriminella - varelser - egentligen är faktiskt sjuka - en frisk människa vill väl egentligen inte vara kriminell... ja sådana frågor kan man sich inzwischen - mitunter - fragen... t ex så kan jag ej se annat än att brevik är och var sjuk - en frisk människa beter sig ej så som han har betett sig... sjuk eller frisk - frisk eller sjuk - det finns alltid olika grader av det ena och det andra - många faktorer samverkar - jag har hört uttrycket en gång 'för den som älskar Gud samverkar allt till det bästa!'...