onsdag 11 juli 2012

Noam Chomsky - America is NOT a Democracy

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag har idag sett att han - johan lundberg - som är chefredaktör för Axess Magasin och som utgjuter sig på kulturbloggen Axess - nu - vad jag har kunnat se - för första gången nämnt noam chomsky - att det var fråga om ett erkännande från hans sida gentemot en sådan person för att inte säga en sådan Männischa som Noam Chomsky - som enligt mig inte är direkt vem som helst - det hade man ju inte kunnat förvänta sig... noam föddes ju redan den 7 december år 1928 - denne lulegrabb johan lundberg - som tror sig veta allting bättre än alla andra - föddes först år 1960...

Marianne Johansson sa...

jag har nog tidigare någon gång fört över detta som noam säger här - anledningen till att jag nu gjorde det igen var det som 'conny' skrev på sin blogg 'conny-tankar' idag beträffande demokrati.... det är en viss skillnad på dessa personer noam chomsky och denne värmlänning som kallar sig 'conny'...

Marianne Johansson sa...

'en fråga om tid' så benämner han sitt senaste inlägg på sin blogg han 'conny'- hans inlägg finns överfört hit till min blogg - dagens datum...