fredag 31 augusti 2012

Annemarie Schwarzenbach - Une Suisse rebelle (2000)

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

annemarie schwarzenbach föddes den 23 maj år 1905 och hon passed away två dagar innan jag föddes - alltså fanns hon ej längre i livet - sen två dagar - då jag föddes den 17 november år 1942...

Marianne Johansson sa...

min mor - som föddes den 22 september år 1903 - var alltså ett år och 8 månader gammal när hon annemarie schwarzenbach föddes... 37 och ett halvt år blev visst annemarie schwarzenbach innan hon passed away - min mor blev 71 år och och lite drygt 5 månader innan hon passed away - jag blev 'a motherless child' när jag var 32 år och 3 och en halv månad... - 'a fatherless child' blev jag när jag var 29 år och 9 månader... - min förstfödde son - född den 21 januari år 1979 - blev 27 år och 10 månader och 9 dagar innan han - den 30 november år 2006 - passsed away...

Marianne Johansson sa...

korrektur: det var år 1908 som hon - annemarie schwarzenbach - föddes -(ej år 1905! - vilket jag av misstag skrev här igår...) - 34 och ett halvt år blev hon alltså innan hos passed away den 15 november år 1942...

Marianne Johansson sa...

min mor var alltså - infolgedessen - så mycket som 4 år och 8 månader gammal när denna annemarie schwarzenbach blev född...