lördag 25 augusti 2012

Björn Afzelius - Så vill jag bli

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

björn afzelius föddes den 27 januari år 1947 - alltså fyra år och två månader och 10 dagar efter det att jag hade blivit född - han passed away - i göteborg - den 16 februari år 1999 - han blev alltså 52 år och 20 dagar gammal...

Marianne Johansson sa...

är det viktigt att veta födelsedatum och dödsdatum - är det viktigt att veta hur gammal en person - en männischa - blivit innan döden satte punkt för livet... (?) - viktigt och viktigt...

Marianne Johansson sa...

jag lever iaf fortfarande - men jag tar inget för självklart - any day now life can take an end... varje ytterligare dag man har chans att leva är en NÅD - inget annat än en NÅD - något att vara tacksam för - få se om jag uppnår en ålder av 70 år - den dagen är inte alltför avlägsen - inte ens tre fulla månader dit...

Marianne Johansson sa...

apropå detta med år - antalet år som man har levt och kanske eventuellt har chans att leva ytterligare... det jag skrev i augusti förra året... ja jag uppnådde en ålder av 70 år! - få se om jag nu i november kan uppnå en ålder av 71 år - den som lever får se...

Marianne Johansson sa...

få se om jag nu - i november detta år - året 2014 - har chans att uppnå åldern 72 år - som sagt - den som lever får se...