måndag 4 februari 2013

Göingeflickorna Konvaljens avsked

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

är det liksom fel att liksom ha en empatisk förmåga? - att t ex leva sej in i hur det kan vara att vara en blomma - en blomma som på svenska går under namnet - har beteckningen - 'liljekonvalj'... det är väl inte direkt fel - det är väl aldrig egentligen fel med inlevelseförmåga? - eller? - nej det tycker jag inte - - alltså jag tycker ej det är fel att ha inlevelseförmåga - hur kan förståelse - überhaupt - uppstå - äga rum - eller hur man ska uttrycka det - utan detta som kallas - går under namnet - 'empati' - inlevelseförmåga...

Marianne Johansson sa...

skulle jag kunna sjunga på det sättet som jööinge-flickorna sjunger? - nej det skulle jag defintivt ej kunna - det skulle liksom ej ligga för mig...