fredag 1 maj 2015

FILMSAMTAL: INGER HAYMAN

FILMSAMTAL: INGER HAYMAN

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

jag såg denna annons i gårdagens metro... - när jag under ht 2007 gick på en intro kurs i västerlandets filosofi - för fil dr kent gustavsson - så fanns i stora hörsalen - d.h. på 'Humanisten' - även denna inger hayman - hon satt nästan allra längst fram i den stora hörsalen - men när hon yttrade sig - så kände jag med en gång igen hennes röst... jag blev även imponerad av henne - jag förstod att hon var - är - en bildad männischa - (och precis som lilla 'moi' filosofiskt intresserad) - inte enbart en skicklig skådespelare/skådespelerska - utbildad vid dramaten ... - jag kommer med största sannolikhet ej att - kommande måndag - den 4 maj - just den dag då hon fyller ej mindre än 78 år - uppsöka 'bio roy' på avenyn 45... - jag gör numera inga resor in i centrala stan...