tisdag 12 maj 2015

har just...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

har just kollat lite här och där på sid 6 och sid 7 i senaste utskicket från daidalos - som jag enligt min önskan får gratis till mej via vanlig post lite då och då - det senaste numret nummer 2 år 2015...

Marianne Johansson sa...

det skrivs på dessa två sidor i daidalos nummer 2 år 2015 om mikael van reis' bok om paul celan... und zwar: "Den siste poeten - en essä om paul celans aska"... - som en liten upplysning står längst ner på sidan 6: "mikael van reis är född 1954 och litteraturkritiker - mellan åren 1999 och 2006 var han kulturchef på göteborgs-posten"

Marianne Johansson sa...

jag har tidigare på denna blogg - för nu ganska så länge sen - skrivit någon liten kommentar om mikael van reis - att han jag tror båda gångerna jag skickat mejl till honom svarat mig per mejl... en artig man - som uppenbarligen vet hur att uppföra sig...jag känner ej personen i fråga - mer än att jag visste att han var - hade varit - kulturchef på gp.. och på den tiden då jag var nybörjare med bloggen och ej hade upptäckt you tube så skrev jag av vad jag ibland hittade i gamla återvinningstidningar - bl gp - jag skrev av något som han hade skrivit i gp och informerade honom därom via mejl... det var alltså endast en mycket kort kommunikation som dock verkade fungera eftersom jag ganska snabbt fick svar från honom - jag kände mig därmed beaktad och respekterad... - jag - lilla 'moi' - att jag imponeeras av såådana som är mig ööverlägsna i billdning är heelt uppenbart - att denna/denne paul celan var såå - sort of - stoor - det visste jag ej förrän nuu då jag läser detta i daidalos nummer 2 år 2015...