måndag 18 maj 2015

Mobilen räddade hans liv - Torbjörn var fånge i ett dygn - Nyhetsmorgon ...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

hans - torbjörn selanders - tungomål - är - sort of - även mitt tungomål... den sortens väschöttska känns liksom som hemma för lilla 'moi'... han - torbjörn selander - är visserligen ej född och uppvuxen i samma stad - lidköping - som lilla 'moi' - men hans födelse och uppväxt har geografiskt ej varit så avlägset sig befinnandes... tungomålet - modersmålet - är något som är liksom ett med den egna perschoonen... så äär däh... a mnatter of fact... as simple as that? - yes - according to me!

Marianne Johansson sa...

selander fik mig med en gång att tänka på johan selander - även han journalist - som har bloggen 'öga och öra'... - han tog studenten i lidköping samma dag som lilla 'moi' - nämlich den 12 maj år 1962... - by the way: blev jag 'journalist'? - nej jag blev ingenting... jo: jag blev korrespondent - und zwar en liten obetydlig underordnad kontorsanställd sådan - och sedan - sedermera: spårvagnsförare - und zwar i göteborg...

Marianne Johansson sa...

'a matter of fact' i st f: 'a mnatter of fact'...

Marianne Johansson sa...

'fick' i st f: 'fik'...