söndag 8 juli 2018

Francisco Tárrega - Capricho árabe



2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

den tillryggalagda levnadstiden för francisco tarrega blev: 21 november år 1852 - 15 december år 1909...- han blev alltså nästan 57 år... - as a vergleich: för båda mina farföräldrar - i östergötland - blev den tillryggalagda levnadstiden: 46 år... - min farfar - johan abel salomonson - blev född - i västra eneby - den 23 februari år 1854 - och han passed away on june 16 of the year 1900 - då min far - född i ulrika - kisa - den 28 februari år 1897 - var 3 år... - min farmor - född i kisa den 8 maj år 1861 - dog någon gång under året 1907 - då min far alltså var 10 år... den enda syster min far hade - faster anna - gift andersson - var 10 år äldre än min far - och jag antar att hon tillsammans med sina bröder - bl a min far axel - flyttade - av någon anledning - till västergötland och lidköping - där min far i hela 50 år! arbetade - som arbetare! - i tändsticksfabriken! - tack vare att mitt enda syskon - min storasyster anne-britt - gift lööf - levnadstid: 30 juli år 1932 - 29 mars år 2014 - gjorde efterforskningar - så vet jag detta om mina - och hennes förfäder... - min far - axel herman johansson - som föddes den 28 februari (kanske egentligen på 'skottdagen'?!) år 1897 - 'gick bort' den 21 augusti år 1972... - min mor - ebba linnea skoglund - gift johansson - föddes - på kållandsö - den 22 september år 1903 - och hon 'passed away' on march 2 of the year 1975...

Marianne Johansson sa...

min farmors namn:
kristina isaksdotter - (och väl - kanske - efter giftemålet med min farfar: kristina salomonson (salomonsson?)...