söndag 8 juli 2018

Hoola Bandoola Band - Hugget som stucket

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

då - i juli år 1972 - var jag - tatsächlich - i huvudstaden - med min audi 60 och min arbetskamrat ingrid... - i augusti samma år - den 21 augusti år 1972 - dog min far - axel herman johansson - född den 28 februari år 1897... just dät året var jag - i april - (med anledning av att jag svarat på en 'au pair - DN-Anzeige av den 4 mars år 1972) i frankfurt und zwar på - via - den enda flygresa jag i hela mitt liv företagit - oberursel har jag för mej att den mindre staden hette - heter - där jag hos dr ehrlich med fru o två döttrar gjorde besök o fick övernatta en natt... därefter åkte jag med järnväg till duesseldorf och besökte vårt dotterbolag - lidköping werkzeugmaschinen gmbh. - och där i d'dorf blev jag efter besöket på kontoret bjuden på middag av sekreteraren där - direktören hette ahmer - dipl ingenieur tror jag han var... därefter tog jag flyget fr d'dorf till gbg... alltså den enda flygresa jag gjort i hela mitt liv - ein gewisser unterschied besteht zwischen zum beispiel carl bildt och lilla 'moi'...