fredag 20 juli 2018

LIVE: Ungarischer Premierminister Viktor Orbán besucht die Klagemauer in...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

menschheit... - oder was zu sagen? - ich weiss nicht - ich bin nur ein mensch unter menschen... vad mer att - sort of - bejäära?!

Marianne Johansson sa...

mänsklighet - människosläkte... dessa två ord hittade jag i lexikonet som översättning av det tyska ordet menschheit...

Marianne Johansson sa...

aber manchmal hat man das gefuehl: nichts anderes zu sein als eine nummer - und zwar eine perschooon-nummer - of some kind - och man blir judged därefter - ett nummer - nämligen det som på svenska språket kallas 'personnummer' - verkar vara av mer betydelse än detta att vara - some kind of - en männischa... - men på gravens rand...- who cares? - man kan visst även se i vilken del av sverige man blivit född av den första siffran av de fyra sista siffrorna... - själv är jag - eftersom bliven född i november månad - en skorpion... om man ska tro på sånnt... jag vet banne mej ej vad att tro... jag är - och vill - in der tat - allra helst vara - mer av ett - möglicherweise ödmjukt - frågetecken - mer än något annat - känns det som... jag anser mig ej vara ateist - men jag är ej medlem i någon som helst församling eller kyrka - alltså ej heller det som numera kallas svenska kyrkan... mina föräldrar var frikyrkliga - baptister - och jag blev därför ej som liten döpt - och ej heller senare i livet har jag blivit döpt... vad lämnar jag efter mig? - en förstfödd son - 21 januari år 1979 - 30 november år 2006... - i vars grav även jag har chans att ligga... dessutom: son numero 2 - född den 27 juni år 1980 - och som - i sin tur - har två söner - den äldste född den 17 augusti år 2011 - den yngste den 2 februari år 2016... jag ägnar mig åt det som jag tycker är intressant - nämligen det jag just nu håller på med - och denna möjlighet har jag enbart tack vare min son - som - gott sei dank - immer noch alive ist...