måndag 25 oktober 2010

i mitt fall...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

vad menas med 'i mitt fall'? - precis som om jag var ett fall (?) - vad då för sorts 'fall' - i så fall ? - 'snön faller och vi med den' - en association jag plötsligt fick - lundell var visst namnet i det fallet - en 'fallstudie' - det ordet har jag sett någon gång - någonstans - ett 'niagara-fall' finns visst oxå - kan det uttrycket användas i ngn sorts överförd betydelse - liksom en sorts liknelse - jag - personligen - vill ej liknas vid ett 'fall' - vare sej av niagara-typ eller 'annorledes' = auf andere weise - en människa - ee männscha - kan helt enkelt ej vara - uppfattas som - ett fall - det är att förminska - 'sort of' - själva begreppet att vara en människa - att vara 'a living person' - i mänsklig gestalt - så länge den varelsen är 'sort of' - havande med tid - tid - tiden - som är själva förutsättningen - no less - nothing less...

maja lundgren sa...

Härliga associationsbanor. Marianne. Niagara är ju ett imponerande fall, och det skulle kunna vara titeln på en diktsamling.
Jo, jag har kikat in nu! jag tycker att du har ett väldigt intressant upplägg - att du skriver en titel och sedan skriver i kommentarfältet. Och vackert skriver du.
hej hej
Maja

Marianne Johansson sa...

herre guud! först nu upptäckte jag att maja hade skrivit en kommentar hos mig! först nu!!! jag vet att hon en gång har skrivit en mkt kort kommentar hos mig på min blogg: "jo jag bryr mej, men..." - det var med anledning av att jag sagt ngt om noam chomsky och att hon ej verkade bry sej om alls vad han hade att säga...

Marianne Johansson sa...

ej heller vill jag vara 'ett ärende'...