onsdag 24 november 2010

uppmärksamhet...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

uppmärksamhet - vad är uppmärksamhet? - att bli beaktad - vad är det? - att ej ha någon som liksom bryr sej om man är död eller levande - hur känns det - hur kan det upplevas - bryr jag mej om andra - om - huruvida - andra människor är döda eller levande - hur står det till egentligen - med ensamhet - isolering - och det som är raka motsatsen till dessa ord - kan en människa vara ensam - det är frågan... eftersom jag själv inte brytt mej - hur kan jag då förvänta mej att andra ska göra det - när jag inte ens själv gör det - eller har gjort det - bryr/brytt mej alltså - är det ett sjukdomstecken eller vilket ord ska uppfinnas för detta tillstånd detta förhållande detta sätt att vara innan graven blir hemmahörigheten framför alla andra eventuella hemmahörigheter... mina föräldrars hemmahörighet har sedan augusti 1972 och mars 1975 varit graven - en grav i lidköping - min förstfödde sons hemmahörighet har sedan december år 2006 varit - och är så fortfarande - graven - en grav å östra kyrkogården gbg - snart ovisst vilken dag vilken vecka vilken månad vilket år kommer även jag att ha min hemmahörighet i graven - den tid som är nu - dvs den tid då man har ett hjärta som pumpar blod i kroppen - gäller endast en obestämd tid - ingen vet något om tids längd tidens längd ingen vet egentligen någonting - det är min uppfattning - något som jag med mina begränsade förståndsgåvor kommit fram till...

Marianne Johansson sa...

jag har en i livet varande son - född den 27 juni år 1980 - som gör sitt yttersta för mej - så jag behöver ej klaga - jag är oerhört tacksam att han finns och att han gör sitt yttersta för mej!