torsdag 27 januari 2011

www.sparvagnar.n.nu - M31

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

ja jag haar kört m31:an! - jag haaar! - jag haaar! när jag började köra spårvagn som nyutbildad spårvansförare i slutet av år 1986 då tror jag att denna vagnstyp ej hade kommit i bruk - men så småningom - under de totalt 16 åren jag körde spårvagn - till november år 2002 - så körde jag mycket och ofta denna vagnstyp - m31:an... det var alltså dååå - nuu har ett anntal åår hunnit förrinna sen desss... und zwar drygt 12 år! jag är numera en 72-årig gammal kärring... - möjligen skulle jag kunna - om jag kannsche skulle känna för det - kalla mig för en 'f.d. spårvagnsförare'... - liksom jag även - om jag - sort of - skulle känna för det - skulle kunna kalla mig för en 'f.d. sekreterare och korrespondent och stenograf - med tyska språket som specialitet'... det var alltså innan min 16-åriga tid som fulltidsarbetande spårvagnsförare - alltså ganska så länge sen - som jag innan ett drygt års arbetslöshet - var 'kontors-slav' - alltså under etwa 22 år... efter det att jag i upsala utbildat mig till sekreterare efter det att jag i lidköping på latinlinjen år 1962 tagit studenten...