måndag 21 mars 2011

min mamma...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

min mamma - som var ganska humoristiskt lagd - och som levde mellan den 22 september år 2003 och början av mars år 1975 - brukade ibland säjja: - "dä ä sårrj i kappärrnaömm" - ibland - t ex nu - kommer jag - osökt - att tänka på dessa ord av henne...

Marianne Johansson sa...

efter det att jag kollat upp med min syster så vet jag nu det exakta datumet då min och min systers mor upphörde att leva - datumet - det exakta - var den 2 mars år 1975... (min mamma - som - naturligtvis - även - var min systers mamma - sa en gång - uppgivet! - till mej: "huur ska du kunna klara dej senn?! - senn - när inte jaag längre finns i livet!" (min mamma - som - naturligtvis - även var min systers mamma - gjorde i sitt liv sitt absolut yttersta för mej! - någonting annat kan jag ej säjja...)