onsdag 16 mars 2011

nobody loves you (when you're down and out) john lennon

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

vem vill - sort of - se en som är 'down and out'... (?)

Marianne Johansson sa...

i have been 'down and out' - and i am - sort of - immer noch - in a certain respect - down and out... därför är jag ensam... det är - sort of - in some respect - mänskligt - eller vilket ord man ska - sort of - välja - att - åtminstone - mitunter - vara 'down and out' - kan kanske - eventuellt - vara 'utvecklande' - rent mänskligt - och kanske 'fillosååfiskt'... om man nu är lagd åt det hållet - det - sort of - fillåsååfiska hållet... vilket håll jag - mitunter - anser mig vara benägen att - sort of - känna det liksom naturligt att vara lagd åt ... ord är svåra att finna ibland - jag försöker finna ord - men orden - de rätta - infinner sig ej augenblicklich så som jag skulle önska... - f ö: var socrates - sort of - 'down and out'?! - han kunde visst inte ens sköta sin egen privata - personliga - hygien! - han kunde visst ej heller vare sej läsa eller skriva! - men - ändå - har hans filosofiska tankar - somehow - blivit 'eviga' - finns immer noch - irgendwie... - märkligt! - remarkable! - eller hur man nu ska uttrycka det... socrates livstid: omkring år 470 - år 399 för kristus... det är alltså gannska så länge sen han sokrates levde - men - jedoch - hans ord - hans filosofiska tankar - lever noch... (stavningen 'gannska' är meedveten... - ett sätt för mig att - sort of - få fram uut-talet - betooningen...)