lördag 25 juni 2011

ebba - med dotter marianne...

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

läser just 'uppslaget' som kom med posten här i förrgår - där intervjuas ebba von sydow och hon säger att hon lånar kanske en babyfilt av sin dotter marianne - lustigt! - min mamma hette ebba - född den 22 september på kållandsö - otterstad församling - år 1903 - död på lidköpings lasarett i början av mars år 1975 - alltså detta att hon heter ebba! - hon ebba von sydow - som förekommer på alla möjliga ställen numera i medierna - jag har tänkt på detta redan första gången jag såg hennes namn - att nu för tiden är namnet ebba populärt igen - och var det när hon ebba von sydow föddes och döptes - men att hon har döpt sin dotter - antagligen ganska så nyligen född vad jag kan förstå - just till marianne - precis det namn som min mamma ebba valde ut för mej att heta... - ja ett lite lustigt sammanträffande - det tycker iaf jag...