lördag 25 juni 2011

- har det hänt...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

- "har det hänt att jag längtat dit..." - dessa ord kom spontant till mej när jag nyss öppnade mitt köksfönster och såg de underbara björkarna stå i sin fullkomliga - totala - sommarfägring - solbelysta - med vinden lagom mycket rörande de underbart lätta vidrörbara gröna fräscha friska bladen - ibland som böljor - böljande - svängande - hit och dit - alltså ej "Stillstand" - utan ngt i rörelse - vindrörelse - som en mjuk - susande - följande - harmonisk - nästan 'andlig' dans...

Marianne Johansson sa...

- var det ferlin? - som skrev en dikt - som slutade så... - med just d o m orden... - är ej helt säker... jag fick iaf just den associationen - för det var just om en underbar sommardag han - den poeten - vem det nu var - skrev om - och - hur motsägelsefullt det än kunde låta - så kunde han längta nån annanstans just en sån underbar sommardag...

Marianne Johansson sa...

nu kan jag upplysa: det är nils ferlin som har skrivit dikten i fråga och den börjar med ordern 'inte ens en grå liten fågel' ... jag har googlat och fått fram ett fint inslag som jag kl 20:31 fört över här till min blogg...

Marianne Johansson sa...

'orden' i st f 'ordern'...