fredag 24 juni 2011

konstnärligt...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

vad är det som ibland kallas "konstnärligt"? - om man själv inbillar sej ha en konstnärs-själ - är det man - i så fall - uttrycker "konstnärligt"? - kanske t o m nån slags "konst"? - ja varför ej? - jag vet ej om min själ är en konstnärs - dvs om den kan "falla in" i kategorien "konstnärssjälar" - inte ens vet jag om min själ hör hemma i poeters kategori - men naturligtvis skulle jag gärna önska mej det - liksom jag naturligtvis i hela mitt liv har önskat mej ett och annat - nu - i detta läge - detta tillstånd - som jag nu idag - these days - är i - detta dödsaningsannalkande! - anande! - varande! - är det så det s k a vara? - ja antagligen - det ä r bara s å - that's it! - i nu-läget känns det som allt - nästan - liksom kvittar - inget spelar längre någon egentlig roll - det är slutet - det medvetna slutet av livet som utgör skillnaden - skillnaden i hur man uppfattar - "önskar" - tror - eller snarare anar - annalkande dödsaning - en alltmer annalkande sådan - det är det det hela går ut på these days - därför är oxå varje 'droppe' dyrbar - eller snarare tisdsmässigt - uttryckt i tid - så är varje sekund - varje minut - varje timme/timma - varje dag - varje natt - dvs dygn - varje vecka - varje månad - varje eventuellt återstående år - dyrbar - vad man nu lägger in i det ordet 'dyrbar' - kanske något att sätta värde på - i den tidsrelation som råder - när knappheten i tid blir alltmer uppenbar...

Marianne Johansson sa...

för övrigt kan jag ju säga att jag har varit 'havande med tid - tiden' - och d e t i hela 68 år - och dessutom 7 månader och 7 dagar... - när är havandeskpastiden - min havandeskpastid - ute - dvs slut? - det vet jag ej exakt - olika männischor har olika lång havandeskapstid - detta att vara havande med den egna - förunnade - tiden! - 'to be pregnant - with what? - an embryo?! - yes three times in my life I have been pregnant with an embryo - the third time that embryo did not have a chance more than 10 weeks - mot min egna egentliga vilja 'togs bort' trots att jag redan sett dess klappande hjärta - 'ruskigt!' - det är bara förnamnet! - 'ruskigt!' är - egentligen - oxå - bara förnamnet på det faktum att det första embryot jag bar - 'in pregnancy' - och som oxå framföddes och _ som mänsklig varelse - levde - var havande med tiden - till sitt 27:e år och 10 månader och 9 dar...

Marianne Johansson sa...

'havandeskapstiden'- ej 'havandeskpstiden' - 'havandeskapstid' - ej 'havandeskpstid'...