tisdag 23 augusti 2011

Bengt Göransson om frihetens och valfrihetens motsatser

7 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

denne man föddes 5 dagar innan min syster föddes - min syster föddes - i lidköping - den 30 juli år 1932 - bengt göransson föddes _ i stockholm - den 25 juli 1932...

Marianne Johansson sa...

jag kommer ihåg att för mycket mycket längesen hörde jag att min kusin hasse skoglund - född och uppvuxen i göteborg - med föräldrarna gustav och inga skoglund - visst hade lärt känna denne bengt göransson och att han gillade honom och antagligen - vad jag trodde mej kunna förstå - hade tagit intryck av honom politiskt...

Marianne Johansson sa...

jag har ingen kontakt alls med min släkt - (mer än en viss kontakt med min son och min syster och en systerdotter) - kusiner har jag ingen som helst kontakt med...

Marianne Johansson sa...

en storasyster till hasse skoglund - gun _ bor i göteborg vad jag vet och hon har tidigare jobbat i TV-huset - 'synvillan'...

Marianne Johansson sa...

hasse skoglund var den tredje i vår släkt som tog studenten - min kusin rune post var den absolut förste - han tog studenten i skara - eftersom någon sådan möjlighet ej fanns i lidköping när han var ung - jag var alltså numero 2 - hasse skoglund numero 3 - men numero 1 var rune post (han avled i borås år 2008) - min äldsta systerdotter - endast 6 1/2 år yngre än jag - tog oxå studenten när studenten fortfarande var det som studenten var på den tiden... jag vill inte påstå något - jag har inte kommit vidare eller kommit mig upp på ngt sätt tack vare att jag tog studenten - men tack vare att jag fick grundkunskaper i humanistiska ämnen och hade en och annan bra lärare - så kan jag nu i 70-årsådern tillägna mig mycket via you tube - och min blogg är som jag ibland brukar säga ett universitet - nämligen mitt alldeles egna universitet - som jag utformar helt efter min egen smak - och efter mina alldeles egna intressen - vad mer kan jag egentligen önska mig?! - det är min son - han som jag födde i juni 1980 - som har ordnat detta åt mej - något som jag är mycket tacksam för...

Marianne Johansson sa...

aortaväggen närmast brast på min syster lördagen den 29 mars år 2014...

Marianne Johansson sa...

'aortaväggen närmast hjärtat brast på min syster' i st f 'aortaväggen närmast brast på min syster'...