tisdag 9 augusti 2011

det visste jag inte...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

det visste jag inte - att de gaulle hade sagt om frankrike "hur ska man kunna härska över ett land som har 246 olika sorters ost?" - att han - de gaulle - en gång uttryckt sig så - det visste jag ej förrän nu - när jag av en händelse - slumpmässig sådan - råkade 'få upp' - och därmed läsa - ett av alla mina otaliga - dvs oräkneliga - tidn utklipp - denna gång: DN Kultur - av lördagen den 28 februari år 2009 - ngt skrivet av håkan lindgren - under ruriken "se upp för starka trender! - och sätt värde på 00-talets litterära frihet" - att det - åtminstone på de gaulles tid - fanns så många olika sorters ostar i frankrike - det visste jag ej förut - men nu vet jag! - åtminstone d e t vet jag nu - alltid något...

Marianne Johansson sa...

de gaulle föddes den 22 november år 1890 och han dog den 9 november år 1970 - om han hade fått leva ytterligare 13 dagar så hade han kunnat uppnå en ålder av 80 år...