lördag 20 augusti 2011

Ole Leimand om kreativitet i den tredje alder

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

men jag då? - 'den tredje åldern' är ju - vad jag har kunnat förstå - redan passerad för mej - jag befinner mig visst redan i det som kallas 'den fjärde åldern'...

Marianne Johansson sa...

nej! jag har ännu ej avverkat - förbrukat - halva den tredje åldern - life's third act... denna levnadsperiod sträcker sig från 60-årsdagen till 90-årsdagen - iaf enligt jane fonda! jag har alltså drygt 17 år kvar av denna 'livets tredje akt'...

Marianne Johansson sa...

om han hade talat ett annat språk än danska! då kanske jag hade kunnat förstå bättre det han säger... men jag har iaf lyssnat till jane fonda och hört hennes uläggning - förklaring - om vad det hela handlar om i den tredje åldern - life's third act...