söndag 16 oktober 2011

att konstatera...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

konstaterande - att konstatera - vad att konstatera? - något att konstatera? ("något att förtulla?") - "allt är i rörelse" - så heter visst lundells senaste - det kan således konstateras att allt är i rörelse - åtminstone något sådant kan u.U. = unter Umständen - konstateras - så länge livet är i 'behåll' - dvs så länge fem - om ej fler sinnen finnes 'tillstädes' at göra bruk av - sort of användas...

Marianne Johansson sa...

jag använder min blogg som ett uttrycksmedel - "jag ska nu helt på egen hand försöka komma underfund med hur en dator kan användas" - så skrev jag i ett handskrivet brev till bengt brülde - känd bl a från p3-programmet 'christer' - moraltestet' - det var sommaren för drygt 3 år sen - att jag dristade mig att skriva ett handskrivet brev till hans hemadress - som då på den tiden fanns att hitta för vem som helst i den vanliga telefonkatalogen i pappersformat - det var opassande! - självklart! - Nu - i dagsläget - skulle jag ej! jööra (=göra) något sådant! - men jag var iaf ej dummare - även om jag var ofantligt dum - än att jag förstod när han artigt i ett mejl svarade på mitt handskivna brev - "Tack för brevet. Jag önskar dig en trevlig sommar." - jag förstod - faktiskt - den artiga 'vinken' - ibland för man vara tacksam för den lilla fattningsförmåga man - i detta fallet jag = en gammal kärring - trots allt har...

Marianne Johansson sa...

apropå hur jag använder min dator - jag har i en kommentar hos maja lundgren skrivit att "olika personer använder bloggen på olika sätt - jag använder min blogg som ett universitet helt efter mina egna intressen"...

Marianne Johansson sa...

det var med anledning av att han i gp - såsom 'sommarkrönikör' - hade skrivit något om sitt speciella forskningsämne - 'lycka' - som jag skrev det brev till honom som jag nämnde om här för exakt två år sedan - men det var alltså sommaren 2008 som jag skrev brevet till honom - sen dess har jag inte gjort något mer försök att få kontakt med honom - det har inte funnits någon anledning - och egentligen fanns det ju ingen anledning då heller då jag dristade mig - dumt nog - att skriva till honom - men han var artig nog och svarade - även om kortfattat - så dock artigt - så jag har ingen anledning att klaga...