tisdag 11 oktober 2011

av misstag...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

av misstag försvann - togs bort - det jag skrev som kommentar till mitt inlägg som fanns nyss här - det sista med datumet september år 2010 - dvs förra året - det var ett återgivande av en recension av lennart hagerfors bok - en recension i göteborgs-posten - boken i fråga har getts ut på weylers förlag - och jag skrev en spontan reflektion nu ett drygt år senare - nämligen att såväl lennart hagerfors som weyler - han med bokförlaget i fråga - har rötter i frireligiositet - precis som jag - men mina föräldrar var inte så prominenta som lennart hagerfors föräldrar eller stefan weylers föräldrar - min far var bara - blott och bart - i många år kassör i söndagsskolan i baptistkyrkan i lidköping - tillika - i 50 år tändsticksarbetare ...

Marianne Johansson sa...

rättelse: personen i fråga som äger bokförlaget weyler heter alltså inte stefan i förnamn utan svante - svante weyler...