måndag 17 oktober 2011

efter att...

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

efter att igår totalt blivad 'knockad' av paola holmén på johnny söderbergs blogg - och efter att ha sett att han idag skriver ett inlägg på sin blogg betitlat 'oviktigheter' - så kan jag nog nu - så här efter den 'knock out' jag fick igår - våga mej på att hävda att hans - johnny söderbergs - blogg är inte annat än full av en massa oviktigheter - eller kanske man kan säga 'surt sa räven om rönnbären' eller nåt sånt - själv varande en som ej har sagt orden 'bättre/bäst före datum' - men som en viss kompis till honom johnny hade sagt en gång och som jag nu tolkar som vännen paolas ord om mej när jag i början någon gång förra året 'gjorde mitt intåg' i hans bloggliv kommenterande och försökande få någon sorts kontakt - svältfödd på kontakt som jag är - men naturligtvis är jag medveten om att jag ej hör till kategorien som hon - paola holmén - hör till - 'faaaar from it!' - men jag får min självkänsla genom att lyssna på sånna som noam chomsky - det är oxå ett sätt att försöka känna sig värdefull - detta att jag trots allt kan ta till mig vad en sådan person som han säger - det skänker mig självkänsla - han är oxå en man med livserfarenhet - han är i år den 7 december så mycket som 83 år - så i jämförelse med honom känner jag mig faktiskt rätt ung - eftersom jag ännu ej ens fyllt 69 år - vilket jag dock inom exakt en månad kommer att göra - if I am still alive then - varje dag är en nåd att vara tacksam för - så känns det när man är gammal och ej längre har 'ett bäst före datum'...