tisdag 18 oktober 2011

(guld...)

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

(guld - vad kan inte guld betyda - ibland... - olja - vad kan ej det - olja - betyda/innebära - ibland...) (männischo-värde - ett värde av en enskild männischa - vad betyder det? - vad skulle det kunna tänkas innebära? - inte bara ibland - utan kanske ofta - det finns många varelser av mänsklig natur/art - hur att värdera en varelse av mänsklig natur/art? - är en enda av denna art månne värd mer än alla de andra?) (detta dristade jag mig ej att skriva på lasses blogg - bloggen SAK - som han skriver från afghanistan - har läst hans inlägg av idag men skriver min kommentar på min egen blogg - man vill ju inte göra bort sig allt för mycket på andras bloggar... - tur att man har en egen blogg...)

Marianne Johansson sa...

(jag är ju ej agnetha fältskog - och ej heller någon annan känndis av värde...)(jag veet att ordet 'kändis' ej stavas med mer än ett 'n' - jag veet även att ordet 'vet' endast stavas med ett 'e'...)

Marianne Johansson sa...

jag har en gång - med bäähvan - vågat mig på att skriva en kommentar på hans - kändisen lasse bengtssons - känd från bl a tv4 - blogg - det var efter det att jag upptäckt hans blogg på maja lundgrens blogglista - "apelsiner" stod det som rubrik på det inlägget jag först fick syn på - jag skrev då - med bäähvan: "tänk vad tre apelsiner kan betyda - ibland..." det gick igenom (!) - men det skulle det antagligen - egentligen - ej ha gjort! - vad har jag att komma med? - inget! - nu har jag insett att jag gjorde bort mej och skriver sålunda på min egen logg - när jag känner för att kommentera ngt som jag just läst att han skrivit på sin blogg från afghanistan - det går bra det med och jag känner mig fri att uttrycka mig precis hur som helst - utan några som helst hämningar - det passar mig bra...

Marianne Johansson sa...

'blogg' i st f 'logg'...