onsdag 19 oktober 2011

hakat...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

när jag tännker på saken - så får jag en kännsla utaav att jag haar nog - facktiskt - haakat uppp mej på detta med ållder...

Marianne Johansson sa...

hur kan det komma sej? - jo - när jag försöker komma fram till en orsak - så tycker jag mig finna vissa sort of 'milstolpar' - dels det jag häromdan skrev med anledning av det som johnny söderbergs kompis en gång sagt - enligt vad han själv sagt i en kommentar - beträffande 'bäst-före-datum' - dels det han - johnny söderberg - själv sagt - dvs skrivit - i en kommentar: "min farsa är född -42!" - ja jag är alltså - liksom tydligen hans far - född -42 - dvs jag är - liksom fadern hans - nu i 70-årsåldern - och 'bäst-före-datumet' är - as a matter of fact - thus - passeerat - och däät 'med hästlängder' - inte tu taal om saken! - jag kan även konstatera att hans fader tydligen blev far relativt tidigt - tidigare än många andra - eftersom han - johnny söderberg är född -64 - redan som 22-åring blev han - fadern - tydligen far - min far blev första gången far såsom 35-åring - det skedde år 1932 - andra gången han blev far var han 45 år - själv var jag när jag blev mor för första gången så mycket som 36 år - en del är liksom seena av sig - jag har alltid varit seen av mig - i alla möjliga olika avseenden...