fredag 21 oktober 2011

ibland...

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

ibland gör jag - tycker jag mig göra - vissa upptäckter - sådana som vissa andra - redan före mej - har gjort - varför är ej antalet männischor fler som gör upptäckter - jag menar upptäckter av värde... - kom just - apropå ordet 'upptäckt'/'upptäckten' - att tänka på den lilla - lilafärgade - till/i omslaget lilafärgade - bok - som jag har i min ägo - som jag en gång skickat efter och även en gång läst i sin - till omfånget ganska lilla - helhet - boken i fråga: kerstin thorvalls "Upptäckten" - utgiven på albert bonniers förlag år 2003 - ps: jag har inte läst speciellt många böcker i sin helhet - jag är vare sig berest eller beläst... boken i fråga omfattar 169 sidor och är alltså skriven av en männischa - en kvinna - som ej längre finns i livet - men hennes ord - hennes sort of vittnesbörd - hennes upplevelse av den s k verkligheten - finns kvar - det är kanske bra att vara en författare av den dignitet som jag tycker hon är - tänk om jag hade kunnat vara en sånn... - en tanke bara - inget annat...