lördag 22 oktober 2011

lägset...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

vad är avlägset (?) - en avlägsenhet (!) - tycks motsägelsefullt - 'widersprüchlich' - 'contradictory' - ist das leben - das 'dasein' - voll widersprüchlichkeiten? - es hat - manchmal - den anschein...

Marianne Johansson sa...

jag undrar om inte rubriken skulle ha varit "avlägset" - det verkar sannolikt...

Marianne Johansson sa...

är graven - gravtillvaron - något som för mej känns - sort of - avlägset? - nej: so ist nicht der fall... (eller hur man nu - sort of - ska ut-trycka det...)

Marianne Johansson sa...

jag måste säjja att både 'inläggs-rubriken' som det jag där under - sort of - 'kommentarsmässigt' - skrev - för - i dag - exakt 3 år sen - verkar - som jag iaf nu upplever det - alltså hela 3 år senare - en aning konstigt...

Marianne Johansson sa...

däremot känns det ej speciellt konstigt det jag alleles nyss skrev klockan 10:43... - känns endast som något verklighetsanpassat - realitets-inseende - insightful... - enligt ett mitt lexikon - prismas engelska ordbok - tryckt i oslo - norge - år 1991 - som jag just slog upp ordet i - så finns ordet 'insightful' - ej - 'insightful' är kanske endast något som jag själv kommit på som ett passande ord - enligt det lexkon jag slog upp i heter 'insiktsfull' på engelska 'well-informed'... - ps: jag kommer ihåg att bengt brülde - moralfilosofen - en gång sa i 'moraltestet' - i sr.se/p3/christer - att 'insikt ska premieras!'...