torsdag 29 december 2011

"grand final i skojarbranschen"...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

igår gjorde jag ett besök i stadsdelsbiblioteket härstädes och plockade slumpvis till mig 8 stycken böcker - bl a en bok med 7-dagarslån - nämligen kerstin ekmans 'grand final i skojarbranschen' - denna bok är liksom inte 'min stil' jag har ögnat igenom boken i fråga och läst lite här och där - men att denna bok är läsvärd"? - nej - jag tycker ej det! - f ö så läser jag inga böcker öht - ibland har jag tidigare läst en och annan bok och då mestadels bara delvis - ögnat igenom - för att få ett 'grepp' om vad det handlar om - jag är ingen bokmal - långt därifrån - nu återstår om jag kommer att recensera de övriga 7 böckerna - kanske inte - återstår att se - jag är alltså ingen läsande människa - har egentligen aldrig haft speciellt lätt för att läsa - jag föredrar tystnad framför nästan allt annat - man kan väl vara tyst när man läser kanske någon ev skulle vilja invända - ja men jag orkar inte ta till mig det som andra uttrycker - men den senaste tiden har jag upptäckt att you tube liksom är min melodi - jag väljer själv vad som tilltalar mig av allt som finns att välja mellan - och att lyssna passar mig nog bättre än att läsa...

Marianne Johansson sa...

f ö så har jag ej heller läst någon av alla hennes övriga 27 böcker hon skrivit och fått utgivna...