fredag 30 december 2011

Roger Whittaker - Mammy Blue '74

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

yes I am having the blues - sort of - as I am being a mother - having a son in the grave since soon 5 and a half year /years? - being blue - having the blues - isn't that almost the same as having something to be sort of sorrow about - somethin to grieve - but I woudn't sing a song like this - but I have my sorrow in my heart - in my soul - sorrow in silence - ordlös sorg - beyond word/words - worüber man nicht sprechen kann - darüber muss man schweigen...

Marianne Johansson sa...

'something' instead of 'somethin'...

Marianne Johansson sa...

jag sort of flyttade ifrån honom - hans lillebror - och hans far - när han var 4 1/2 - sen flyttade han till mig som tolvåring strax fyllande 13 år - dvs 1 januari år 1992 och han bodde hos mig - där jag fortfarande bor - till påskhelgen år 2006 - då han flyttade till egen lägenhet på kometgatan 19 i bergsjön - alas! - där dog han - avled han! - most tragically! - on November 30th of the year 2006 - ... men han och jag bodde tillsammans under drygt 14 år - förutom - på donsö - de första 4 1/2 åren i hans liv - totalt ungefär - nästan - 19 år av hans liv av 27 år och 10 månader och 9 dar...

Marianne Johansson sa...

han ville aldrig släppa taget - när han skulle lära sig gå - på donsö och styrsö - jag gick med honom - han ville inte gå själv - han ville åtminstone hålla i mej med ett finger - att jag åtminstone lät honom hålla mig i ett finger - helt släppa mej ville han inte - han var tror jag så mycket som ett år och en månad innan han äntligen vågade släppa taget från mej - en annan sak - han tycktes ej heller vilja komma ut ur min livmoder - då i januari 1979 var jag tvungen att igångsättas medelst dropp för att värkarna skulle kunna sättas igång...

Marianne Johansson sa...

nästan 10 år har hunnit förrinna sen jag skrev ovanstående fyra kommentarer... om exakt 3 veckor - dvs torsdagen den 12 maj - v19 - år 2022 - har det alltså hunnit förrinna exakt 10 år sedan ovanstående skrevs - kommentarsmässigt - av lilla 'moi' - idag är datumet: torsdagen den 21 april -v16 - år 2022... - wie lange noch für mich möglich zu leben? - keine ahnung! - man får ta en dag i sänder... - men jag lever ju ej i ukraina - så varför klaga?

Marianne Johansson sa...

roger whittaker was born on march 22 of the year 1936...