lördag 25 februari 2012

Elizabeth R 1 [1/7]

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

elisabeth - alltså med 'h' på slutet - det namnet har ej jag - ej heller maja lundgren - både jag och maja lundgren heter marianne elisabet - ja maja har ju självmant - av någon anledning - valt att i stället kalla sig för 'maja' - men enligt prästbetyget heter alltså maja lundgren - 'astrid marianne elisabet' och jag 'gerd marian elisabet' - men att det står marian i prästbetyget - det är fel! - så sa min mamma till mig så jag har hela mitt liv skrivit mitt namn med stavningen marianne - så som min mamma önskade sig det - det låter ju finare än ordet 'mariaan' - får en att änka på 'maara' - en 'maardröm' ... det var detta att jag via wikipedia upptäckte likheten namnässigt med maja lundgren dvs hennes namn enligt prästbetyget - som gjorde att jag dristade mig att liksom blogg- och e-mejl-mässigt - för snart ett par år sen - ta kontakt med henne...(det här you tube film-clippet har jag fått via carina rydbergs blogg...)

Marianne Johansson sa...

jag ser nu att stavningen är "Elizabeth" - alltså med 'z' - förutom med 'h' - ska det vara fint så ska det...

Marianne Johansson sa...

'namnmässigt' i st f 'namnässigt'...