onsdag 21 mars 2012

DID YOU HAVE ANY IDEA? - Ep 8 with Noam Chomsky

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

långt ifrån alla vet så mycket som han - han i detta fall alltså noam - nämligen noam chomsky - en person som jag tack vare you tube har lyssnat mycket på de senaste åren - men inte speciellt många svenskar - vad jag tror mig ha kunnat gissa mig till - har brytt sig - eller haft möjlighet - att lyssna så mycket på honom - via eget you tube konto - som jag har haft - och fortfarande har - möjlighet till - men vad kan jag göra? - mer än att lyssna och bli upplyst/informerad!? - nothing! - alas!- men att inte vara upplyst - inte vara - bli - informerad - är väl somehow inte lika bra som att vara - bli - det - eller? - även om man inte kan göra något öht för att förbättra något - jag är ensam med min blogg - ingen bryr sig om att läsa den - har kanske inte tid - tycker det jag har på min blogg är irrelevant - eller vilket ord man nu ska använda ... men jag tar heller inte hänsyn till andra - snart 70 år gammal - och på gravens rand sort of - utan kontakter öht - bara tillgodoser mitt intresse via det jag kan hitta på you tube - det är väl iaf något - så som jag ser på det - jag är inte bortskämd - det kanske ibland kan tolkas som att kunna vara bra - man begär liksom inget när man inte är bortskämd med något - jag är alltså endast bortskämd med detta att ha ett eget you tube konto - that is something - in my view! - att påverka andra är det alltså inte fråga om... jag har aldrig kunnat det tidigare i mitt liv - påverka andra på ngt som helst sätt - varför skulle jag då inbilla mig ngt sådant nu? - nej jag är nöjd för varje dag jag fortfarande kan få lov att - kan få nåden att - leva - någon direkt livshotande - akut - sjukdom vet jag ej om att jag har - det enda - bland en del andra symptom - som jag kunnat märka är begynnande alzheimer - man får hoppas att alzheimern inte blir mycket värre innan det är dags att 'pass away' - jag har inge läkarkontakter - eller andra kontakter - öht...

Marianne Johansson sa...

'inga' i st f 'inge'... - då - för exakt 2 år sedan - hade jag - som jag upplyste om - inga kontakter öht... men en gång i maj månad just det året hade jag en läkarkontakt med närmsta vårdcentral... - och ett år senare i maj år 2013 ytterligare ett besök där hos den läkaren... nu har jag nyss fått en ny besökstid - den 1 april på den vårdcentralen där nu en ny läkare efterträtt den läkaren jag tidigare vid två tillfällen träffat och pratat med med ett års mellanrum... jag har även - lately - sort of - 'på försöksbasis' - haft lite kontakt med besökande 'hemtjänstpersonal'... - endast prat fr min sida - ingenting annat - har det varit fråga om... - jag har även efter remiss varit på närmsta sjukhus - i augusti år 2012 - arbets ekg - och i september år 2013 - gastroskopi... - jag har - och har haft - viss - ganska gles - kontakt med mina närmaste - dvs min - gott sei dank - ännu i livet varande son - den yngre av mina av mig födda söner - som hade sin uppväxt hos fadern och styvmodern - och som bor i annan del av landet... - förutom alltså viss kontakt med min absolut närmaste anhörig - min son - så har jag viss kontakt - mestadels e-mejl mässigt - någon gång även telefonmässigt - med min 10 år äldre - i lidköping - boende enda syster... någon gång emellanåt har jag även viss e-mejl-kontakt med den äldsta av min systers barn - hon som bor i samma stadsdel som jag i göteborg och som faktiskt i maj i år fyller 65 år och således snart går i pension... - 3 stycken anhöriga har jag alltså en viss - ganska så gles - kontakt med... för övrigt är jag ensam...