torsdag 1 mars 2012

inget...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

inget att hämta i livet - inget var att hämta i - ur - livet - inget är att hämta i livet - livet - något - eller inget - inget att ha - inget att sort of uppleva - ett liv utan något som helst värde - vad är det - hur många har upplevt ett liv utan att värde - hur många upplever ett sådant - jag menar med ordet 'sådant' detsamma som ordet 'livet' - att lämna efter sig något av värde - eller att inte göra det - att ha gjort bort sig i livet - eller att inte ha gjort det - att fortwährend göra bort sig så länge det nu varar - det som kallas livet - vad nu 'livet' är f'nåt...

Marianne Johansson sa...

en dagboksanteckning så god som någon - så kan man kanske betrakta det som jag nyss skrev här...

Marianne Johansson sa...

'ett' i st f 'att'...

Marianne Johansson sa...

det var inget speciellt bra skrivet - men dock ett uttryck för en känsla...

Marianne Johansson sa...

idag - tidigare idag - hade jag tänkt att som en slags dagboksanteckning skriva ett inlägg med titeln "dagar ahead..." - men det blev ej så - men nu blev det så ändå - (dock ej som ett nytt inlägg med datumet 6 juni 2013) - egentligen var det ytterligare ett svenskt ord som jag nu glömt bort - alltså "dagar ... (=ett bortglömt svenskt ord) - ahead..." (men det bortglömda svenska ordet hade/har ungefär samma innebörd - betydelse som det engelska ordet 'ahead'... (kanske att ordet - det bortglömda - var 'framöver'... ja det ordet kanske det var!... alltså "dagar framöver - ahead..." - därunder som en kommentar skulle jag endast - blott och bart - skriva - återigen samma ord "dagar framöver - ahead..." - jag vet själv vad jag menar - nämligen att ångest finns i dagar ahead... (inte bara ahead utan även nu...) - det menade jag att uttrycka - sort of dagboksmässigt på min egen blogg - som ingen überhaupt bryr sig om... (jag får - i min totala ensamhet och utsatthet - försöka vara mitt eget stöd - den tid som är kvar innan graven - väl där behövs väl inget stöd mer...)