söndag 19 augusti 2012

Leo Buscaglia The Time is Now!

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

inte för att jag är liksom på samma våglängd som denne leo buscaglia - men en gäst på nyhetsmorgon söndag - alldeles nyss - råkade nämna - tipsa om - denne italienare... han sa att man kan på you tube hitta ett och anat med denna leo buscaglia - jag valde i hastigheten ngt som varade endast några få minuter - det är knappt jag orkar med ens dessa få minuter - han - denne italienare - är alltså ej själsligen besläktad med mig - en annan sort helt enkelt!

Marianne Johansson sa...

han - leo buscaglia - föddes den 31 mars år 1924 och han passed away den 12 juni år 1998 - han blev alltså 74 år... (själv har jag ännu icke hunnit bli 70 år... men det är icke ens så mycket som tre fulla månader kvar till dess...)

Marianne Johansson sa...

jag gläder mig med honom! - vilken honom? - jo Bob Hansson! - det namnet kom jag - p g a min begynnande alzheimer - ej på när jag skrev detta förut om att någon på tv4 - nyhetsmorgon söndag - dvs idag - tipsat om att man kan få video inspelningar med denna leo buscaglia på you tube - jag som är en mycket flitig you tube användare hade ju inte speciellt svårt att snabbt hitta sådant som han rekommenderade... bob hansson har alltså fått en liten son - han om någon passar att vara far och ta hand om - och leka med - ett litet barn - om någon har barna- och lek-sinnet så är det han!