fredag 14 september 2012

Jens Lapidus - om språket

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

"... har ju sitt språk!" - ja jag - t ex - har m i t t språk - m i t t speciella sätt att uttrycka mej - uttrycka mej på - jag - 'sort of' - visar vem jag är via mitt språk - via mitt språkliga uttryckssätt... - ett och annat engelskt eller tyskt ord slinker med ibland - det är så jag - 'sort of' - uttrycker mej - visar vem jag är - sort of... det är ett sätt för mig att visa att jag - om ej tillfullo - iaf till en viss grad - behärskar både tyska o engelska - jag har iaf inga som helst svårigheter att ta del av det som erbjuds på you tube på dessa språk - det är väl inte alla svenska pensionärer i 70-årsåldern - som ej har någon akademisk examen - som klarar av det? - jag inbillar mej iaf att jag har ett visst försprång framför en del andra - tack vare mina 'kunskaper' i tyska o engelska - inbilla sej det kan man ju alltid... att jag sen dessutom har förmånen att ha en son som har fixat till det så att jag har både en dator med internetuppkoppling och - dessutom - en egen blogg - och dessutom ett eget you tube konto! - vad mer kan man - egentligen - önska sig?

Marianne Johansson sa...

inte bloss en styck blogg har jag - utan - faktiskt - två styck... som jag alltså använder mig av parallellt...