lördag 29 november 2014

definiera...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

att vad? - svar: att definiera! - vad handlade det om i majas - maja lundgrens - senaste 'inlägg' i sin blogg 'cronache di maja'? - jo: som jag ser det - tror mej kunna uppfatta det: en definition - und zwar definitionen "en socialdemokrat" - vad äär - vad vaar - ""en socialdemokrat"? - jag veet ej... - jag - on my part - never was one - nor am i one... - orsak - antagligen: min far (levnadstid 28 februari år 1897 - 21 augusti år 1972) - och hans politiska hemmahörighet... Rötter... trots att min far i hela sitt liv - i 50 år! - var en arbetare - i tändsticksfabriken i lidköping - så röstade han aldrig vare sig på vpk eller sossarna... det var - in fact - folkpartiet han röstade på... själv lider jag av 'politikerförakt' - och röstar ej öht - men tidigare år i mitt liv har det varit miljöpartiet som jag tyckte verkade bäst... ps: vid förnyad genomläsning av det maja skrivit på sin blogg får jag göra en 'corrrection': "jag har blivit sosse." - så har hon skrivit! - alltså ej - som jag trodde: "jag är socialdemokrat." jag kommer ihåg att jag en gång på hennes blogg skrev
"jag har aldrig varit socialdemokrat" - och jag kommer ihåg att hon kommenterade det med orden "inte jag heller"... (att hon nu skriver att hon har blivit 'sosse' - hur att tolka det?)

Marianne Johansson sa...

det jag hänvisar till - maja lundgrens senaste inlägg på sin blogg - 'cronache di maja' - har jag i går kväll fört över till min blogg 'keinerlei'...

Marianne Johansson sa...

i stället för att skriva ytterligare en kommentar hos maja lundgren - på hennes blogg 'cronache di maja' - så har jag valt att nyss skriva ett inlägg - inklusive egna kommentarer här på denna min egna blogg - und zwar under inlägg-rubriken 'lever - och är till...'...