söndag 25 januari 2015

inte idag...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

inte idag - men i går - blev detta - klockan 15:54 - av mig medelst penna på papper nedtecknat:

Marianne Johansson sa...

"leeva... - att leeva... - eine was? - was ist? // vaad?"

Marianne Johansson sa...

att var koncis - komprimerad - i sitt uuut-tryck... sitt 'poeetiska' uuu-trycck... why not? (jag: 'a natural born poet' som hon maja lundgren på sin blogg - 'cronache di maja' - i en kommentar - en gång - om mig - till mig - uuut-tryckte det...

Marianne Johansson sa...

'själv - inbillningsvis - varande en poet i vardande'... så tror jag att jag skrev en gång - för några år sen - på babel-bloggen - eller vad det nu hette - på den tiden när daniel sjölin stod för det hela... jag har aldrig i mitt drygt 72-åriga liv blivit någon 'poet' eller 'författare' öht... men lite schämmtsamt - eller hur man nu vill uut-tycka det - här på egen blogg - på 'gravens rand' - sort of... who cares? - 'poetisk frihet' finns något som heter... - det lärde jag mig redan hemma i lidköping i gymnasiet av den lärare - sten gustafsson - jag hade i svenska språket och litteraturen...