lördag 21 februari 2015

Schaffer & J:son - Norrland & Evighet

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

årrkkar jag lyssna på detta i hela - eller t o m drygt - åtta minuter!? - nej det jöör jag ej... orrkar dät alltså! - nätt och jämt halva tiden orrkar jag määd... beroor det på att jag aldrig någonsin i mitt drygt 72-åriga liv varit i norrland? - högre upp - mer norr upp - i landet än upsala har jag aldrig varit - och det var längesen - det var tre terminer - nämlich ht -62 - vt 63 och ht -64 ... det är - somit - ganska länge sen...

Marianne Johansson sa...

dät var ingen akademisk karriär jag gjorde i upsala - faar from it! jag lärde mig iaf stenografi - und zwar av den f.d. riskdagsstenografen stig ekerman!

Marianne Johansson sa...

men the present FM of sweden blev - as a matter of fact - född och uppvuxen i norrland - i en liten ort utanför skellefteå... hon är - i jämförelse med 'moi' - en annan typ av perschooon - dät har jag förstått - beror det på hennes födelse- och uppväxt-ort? - who am i to know? - margot wallström is the name of the present Foreign Minister of Sweden!

Marianne Johansson sa...

the name of the former one: carl bildt!