måndag 4 maj 2015

Bäst i klassen? Ett personligt samtal om utbildning och klassresor



5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

ronny ambjörnsson föddes i göteborg den 21 mars år 1936 - och att han även hade sin uppväxt i göteborg - detta hörs ganska så tydligt... - jag kan väl knappast säjja att jag gjort en 'klassrresa' - även om jag såsom arbetarbarn lyckades ta studenten.... - men mer blev det ej för min del i form av 'klassresa' - alltså - i mitt fall - en utebliven 'klassresa'...- men sen några år håller jag ju nu - på ålderns höst - på med att - via you tube universitet - sort of - så gott det nu går - 'bilda mig'... - men detta torde man väl ej kunna kalla för 'klassresa'...

Marianne Johansson sa...

anneli jordahl blev född den 28 juni år 1960...

Marianne Johansson sa...

åsa linderborg blev född - som dotter till landstingsrådet och riksdagsledamoten tanja linderborg - und zwar am 20. mai des jahres 1968...

Marianne Johansson sa...

åsa linderborgs mor är ungefär gleichaltrig med 'moi' - hon blev född den 24 april år 1943 - och hon är alltså endast ett knappt halvår yngre än 'moi'...

Marianne Johansson sa...

ronny ambjörnsson är av samma jahrgang som författaren lars gustafsson - som nu denna månad - den 17 maj - fyller 79 år...