söndag 27 mars 2016

Agenda - Hätsk debatt om tiggeri

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag är - in fact - helt i linje med bo rothstein... jag tycker alltså precis som han...(bo rothstein blev född den 12 juni år 1954...)

Marianne Johansson sa...

thomas hammarberg blev född i örnsköldsvik den 2 januari år 1942... (dialekten han talar är väl någon sorts norrländska...)

Marianne Johansson sa...

eftersom bo rothstein blev född i malmö så är det väl någon sorts skånska han talar...

Marianne Johansson sa...

olika dialekter kommer här till uttryck...

Marianne Johansson sa...

en gång satt han - bo rothstein - som passagerare i samma buss som jag... jag tror han då vid den tiden bodde i björkekärr - vilket han ej längre gör.... då kommer jag ihåg att han talade amerikansk engelska med en person - antagligen amerikan - som satt bredvid honom i bussen...

Marianne Johansson sa...

es handelt sich also hier um de första ca 4 minuterna i detta video clip från you tube... Heeder åt bo rothstein som våågar säjja det han anser! - Heeder!