måndag 25 oktober 2010

bokslut...

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

nu - i den del av livet - i den livsfasen som skulle kunna gå under beteckningen 'summing up' eller 'bokslut' - 'räkenskaperna' - dvs själva livets 'räkenskaper' jag menar nu inte direkt pengar utan annat - men vid närmare eftertanke så kanske det åtminstone indirekt har med pengar att göra oxå - det som är ett måste i det samhälle man lever i om man blivit uppfostrad som jag - 'sort of' gås igenom - och ett och annat 'sort of' klarnar - i det välsignade gerotranscendentala tillståndet...

Marianne Johansson sa...

se inslaget 'wage slavery' av noam chomsky - av tisdagen den 19 oktober 2010 här på min blogg - som alltid är det tänkvärda - mycket tänkvärda ord - han - noan chomsky - säger...

Marianne Johansson sa...

att sätta betyget 'IG' på sig själv när man går igenom hela livet - 'bokslutsmässigt' - att behöva inse att man varit så otroligt dum och förstått så lite - kan man då - dvs nu - sätta annat än betyget 'IG' - dvs 'icke godkänd' på sig själv - jag kan ej sätta betyget 'G' - dvs godkänd på mig själv - sorgligt!- men icke desto mindre ... ja vilket ord ska väljas...

Marianne Johansson sa...

Någon sa till mig - skrev till mig i ett e-mail - någon gång på sensommaren - eller kanske på höstkanten - år 2012: "du har tagit för stoor plats i mitt liv!" (jag tyckte - och tycker immer noch so - att det var rent ut sagt ooförshäämmt att uttrycka sej så emot mej! (om det nu verkligen hade varit så som hon - släktingen - sa till mej! - men icke! - endast vissa dagar sommaren år 2012 ställde hon upp för mig... däät var tydligen - i hennes tycke - något som hon inte - egentligen - hade velat göra! ooförschäämt är ordet jag väljer att använda mig av... jag veet vad min mor har gjort - gjorde för mig! - jag veet vad min mor gjorde för denna 'Någons' mor - och hennes familj... jag veeet...

Marianne Johansson sa...

av en oförklarlig anledning - orsak - hamnade kommentaren gjord av mig nyss - klockan 12:30 - i stället för under föregående blogginlägg 'för stor plats' i stället här under 'bokslut'...

Marianne Johansson sa...

'noam' i st f 'noan'...