måndag 11 oktober 2010

en fantastisk person...

8 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

Vem? - Svar: Inti Chavez Perez - detta är alltså vad jag tycker efter att ha lyssnat på Babel som sändes i torsdags den 7 oktober 2010...

Marianne Johansson sa...

f ö kan jag hänvisa till polargrevinnans blogg och den kommentar jag skrev där med anledning av nobelpristagaren...

Marianne Johansson sa...

årets nobelpristagare i litteratur kommer från överklass - det hörde jag per wästberg säga i Babel i torsdags den 7 oktober 2010 - är det en nackdel att komma från överklass - det behöver det väl inte vara - man kan väl inte rå för vilken klass man föds i - föds in i...

Marianne Johansson sa...

han som jag beskriver som en fantastisk person efter att ha tagit del av vad han hade att säga i Babel i torsdags - han sa bl a ngt i stil med 'att det är bättre än lundell...' - betr den senaste boken av nobelpristagaren ... - och den uppläsning som gjordes av en mycket bra skådespelare - namnet magnus rohsman - eller ngt sånt efternamn - förnamnet var i alla fall magnus - efternamnet är jag lite osäker på - det lät som rohtsmann eller nåt sånt...

Marianne Johansson sa...

f ö: detta att 'komma från överklass' - det 'säger' en del - så skulle jag vilja uttrycka det... vem kommer från överklass? - inte jag iaf...

Marianne Johansson sa...

har nu googlat på skådespelaren i fråga och förstått att namnet är: Magnus Roosman.

Marianne Johansson sa...

nu ett år senare - så vill jag förtydliga att den som jag uppfattade som fantastisk var alltså inte förra årets nobelpristagare utan den unge killen med namnet inti chavez perez...

Marianne Johansson sa...

inti chavez perez blev född den 12 december år 1984...