onsdag 13 oktober 2010

gårdagens debatt...

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

har just lyssnat på gårdagens debatt - har någon av dessa pratande lyssnat på det som sagts här på min blogg? - av t ex noam chomsky! - not as far as I can see/understand...

Marianne Johansson sa...

jag undrar vad herr gustafsson - jag menar nu professor lars gustafsson - skulle ha att säga i ärendet - hans ord skulle väl ha tyngd i detta ärende - eftersom han tituleras professor - men han är ju amerikansk medborgare - och är ju därför biased - or? - jag tänker på den konstiga - minst sagt - reaktion han gjorde sej skyldig till på sin egen blogg - med anledning av att jag - inom parentes - hade skrivit under hans 'en politisk betraktelse' - "(man kan förstå att personen ifråga i många år har levt i usa...)" - den orimligt konstiga reaktion han gjorde sig skyldig till på sin egen blogg med anledning av denna som jag tyckte oskyldiga kommentar - inom parentes - tog han sen bort liksom min kommentar - så eftervärlden kan ju inte veta vad för en konstnig reaktion han - såsom varande professor - gjorde sig skyldig till! - kanske att maja lundgren som är mycket nära väninna till herr gustafssons dotter - detta 'avslöjade' hon maja på sin egen blogg - hann att se vad han - herr - professor - gustafsson med förnamnet lars - vräkte ur sig på sin egen blogg...

Marianne Johansson sa...

f'låt det skulle ha stått - 'en opolitisk betraktelse' - så löd alltså under-rubriken under det inlägg han hade gjort på sin egen blogg - just i ögonblicket kommer jag inte ihåg huvudrubriken under vilken 'en opolitisk betraktelse' endast var en sort of underrubrik - men det hela hade att göra med den svenska valrörelsen - vad jag nu kan påminna mig - har ingen lust att kolla upp detta igen på denna hans blogg - hans blogg som heter lars gustafsson's blogg - han nesligen exkluderade mig - utan någon rimlig grund som jag såg det - men han tolkade tydligen in mycket mer i min inom parentes gjorda reflektion än jag då jag själv skrev den gjorde - så kan det gå ibland - man undrar vad han har blivit utsatt för innan - eftersom hans reaktion blev så som jag tycker överdriven - allt har ju sin orsak i någonting - frågan är bara vad!?

Marianne Johansson sa...

'liksom sin kommentar' i st f 'liksom min kommentar'... (i den kommentar jag skrev här klockan 08:22 för exakt tre år sedan - en 13 oktober år 2010...)

Marianne Johansson sa...

'konstig' i st f 'konstnig'...

Marianne Johansson sa...

jag hörde ju ej hemma där på hans blogg in the first place - det borde jag ju ha förstått... jag tycks iaf höra hemma på min egen - på mina egna två bloggar - that's something - någonting att - sort of - vara tacksam för - att man iaf har den möjligheten - så länge nu denn vaarar... en Nåd är varje dag - dät är min upplevelse...