söndag 3 oktober 2010

har just kollat lite...

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

har just kollat lite i en av alla mina återvinningstidningar och gjorde detta lilla utklipp ur göteborgsposten kultur av tisdagen den 28 september 2010:

Marianne Johansson sa...

"kälek med förhinder i new york - i 'maskarna på carmine street' skriver håkan nesser om new york - en kärlekshistoria med förhinder och skapandets villkor - gp:s per planhammar var dock inte så imponerad - romanen 'uppfyller emellertid inte riktigt det man kan förvänta sig - utan snarare är den att betrakta som en mellanbok i vilken han dessutom begår det fatala misstag som annars väl bara debutanter gör - nämligen att fascineras i alltför häg grad av en redan sönderskriven plats' - skrev han - nu finns 'maskarna på carmine street' också i pocket"

Marianne Johansson sa...

'kärlek' - ej 'kälek'....

Marianne Johansson sa...

"romanen är fantastisk - jag älskar formen - man kan göra vad som helst med den - författaren sara stridsberg ingtervjuas om sin skrivprocess i norska tidskriften 'bokvennen' "

Marianne Johansson sa...

denna sara stridsberg har tydligen en gång varit någon sorts kurskamrat med den kände daniel sjölin - vilket har framkommit i ett inslag i hans program för någon tid sedan - jag måste säga att jag inget läst av denna stridsberg - rent spontant och impulsivt så känns det som om hon och jag absolut inget har gemensamt - själsligen och personlighetsmässigt - en rent intuitiv känsla jag fått bara ...

Marianne Johansson sa...

'intervjuas' i st f 'ingtervjuas'...