fredag 8 oktober 2010

Jerry Williams- Did I tell you

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

två av mina absoluta favoriter - björn afzelius - poeten - sångaren - gitarristen - människan - och sven erik fernström - dvs rockaren jerry williams - den förre föddes ca fyra år efter det att jag föddes - den senare ca ett halvt år före det - innan - jag föddes - das heisst fast gleichaltrig den förre - dvs poeten - sångaren - gitarristen - människan - dog vid 52 års ålder - i början av år 1999 - om jag inte minns fel - ja - då - när han dog - hade jag inte speciellt mycket koll på honom - då hade jag fullt upp med att klara av mitt på många sätt krävande spårvagnsförarjobb och dessutom - mer eller mindre undermedvetet - klara av att hantera oron - pga att min förstfödde son - som då bodde hos mej och som jag därmed hade allt ansvar för - vilket jag inte på långa vägar - på något sätt - kunde klara av - att klara av jobbet var bara det egentligen alldeles för mycket för mig - så var d e t sagt...

Marianne Johansson sa...

betr min kommentar klockan 15:17: ej 'gleichaltrig den förre' - utan - i stället - med ett tankestreck emellan: 'gleichaltrig - den förre'...

Marianne Johansson sa...

' pga att' - vid genomläsandet nu efteråt ser jag att det verkar fattas något efter dessa ord - 'på grund av att' - vad? - ja - vad ska jag säga- det finns mycket att säga - det återstår mycket att säga - otroligt mycket - egentligen - nästan f ö r mycket - faktiskt!!!